Een kwestie van gedragsverandering
Nudging is mensen een 'duwtje' geven richting bepaald gedrag, oftewel: met subtiele, weinig ingrijpende interventies gedragsverandering sturen. Dat is vele malen effectiever dan overreden of handhaven. Maar let wel: keihard duwen of sleuren werkt averechts. Om de juiste 'nudges' te kunnen geven moet je aansluiten bij wat de ander aantrekkelijk of belangrijk vindt. Als je dat doet, gaat de effectiviteit van je beleidsplannen en -aanpakken met sprongen vooruit. Kennis van menselijk gedrag, inzicht in de belangen van anderen en een flinke dosis inlevingsvermogen zijn de ingrediënten van een doeltreffende nudging-aanpak. Wij zetten er graag één voor je op.
Nudging is mensen een 'duwtje' geven richting bepaald gedrag, oftewel: met subtiele, weinig ingrijpende interventies gedragsverandering sturen. Dat is vele malen effectiever dan overreden of handhaven. Maar let wel: keihard duwen of sleuren werkt averechts. Om de juiste 'nudges' te kunnen geven moet je aansluiten bij wat de ander aantrekkelijk of belangrijk vindt. Als je dat doet, gaat de effectiviteit van je beleidsplannen en -aanpakken met sprongen vooruit. Kennis van menselijk gedrag, inzicht in de belangen van anderen en een flinke dosis inlevingsvermogen zijn de ingrediënten van een doeltreffende nudging-aanpak. Wij zetten er graag één voor je op.
Onze projecten
Nudges & campagne advocatenkantoor
Voor een advocatenkantoor bedachten en schreven Ilse en Eveline verschillende campagnemiddelen in een vitaliteitstraject van Lifeguard. Eveline ontwierp een logo en campagnestijl voor het traject. Ook schreven en ontwierpen Ilse en Eveline enkele nieuwsflitsen over vitaliteit. |
Nudge Werken met machines.
Friesland Campina redenen van de campagne Eveline bedacht inhoud en vorm van een campagne die werknemers stimuleerde tot energiemanagement en focus op vitaliteit. Ze ontwierp een personage – de koe Boost – die het herkenbare en luchtige ‘gezicht’ van de campagne werd. |
Vakman Nieuwe Stijl
Van werknemers wordt in steeds sterkere mate verwacht dat zij verantwoordelijkheid nemen voor hun ontwikkeling. Dus dat zij hun vakmanschap voortdurend op orde houden. TNO ontwikkelde een tool waarmee werknemers zichzelf en hun ontwikkeling kunnen monitoren en zo de regie kunnen houden over hun vakmanschap en loopbaan. Ilse schreef mee aan de vragen en instructieteksten en Eveline ontwierp het platform. |
Animatie Sluit af met een hekje
Bij werken op hoogte gaat nog vaak iets mis. Te vaak. Daarom wilde de Inspectie SZW een niet mis te verstane boodschap sturen aan iedereen die wel eens op een dak of een steiger werkt. Ilse bedacht het scenario, in opdracht van Coform en Osage. |
Sessies resultaten delen
De Inspectie SWZ werkt in thema- en sectorteams aan eerlijk, gezond en veilig werk. Ieder team schrijft telkens voor ongeveer vier jaar een plan, met doelstellingen en activiteiten die variëren van inspecteren tot communiceren. In korte, bondige sessies hielpen Griffel & Bok deze teams om aan het einde van die vier jaar te bepalen welke resultaten ze willen delen, met wie en hoe. |
E-pub Gezond en Veilig werken
De e-pub veilig en gezond werken is een toegankelijke en praktische digitale uitgave over gezond en veilig werken. In korte bondige teksten worden de stappen die werkgevers kunnen zetten om hun arbozaken op orde te krijgen uitgelegd. De epub maakt onderscheid in drie verschillende bedrijfsgroottes. Bij iedere bedrijfsgrootte is een video over een bedrijf dat goed op weg is. Ilse bedacht de informatiestructuur, schreef de inhoud en produceerde de films in opdracht van Coform en Osage. |